Έχοντας
συμπληρώσει πέντε χρόνια ως εκπαιδευτής ενηλίκων στον Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού,
νιώθω την ανάγκη να κάνω έναν μικρό απολογισμό αυτής της περιόδου.
Όλα ξεκίνησαν στα
τέλη του 2011, όταν διάβασα σε μία προκήρυξη ότι ο συγκεκριμένος Δήμος αναζητά
άτομο που να έχει σπουδάσει πληροφορική. Έτσι, ετοίμασα τα χαρτιά μου, βρήκα
στο ίντερνετ πως θα μεταβώ στην οδό Βεκιαρέλη 11 Φιλοθέη και ένα φθινοπωρινό
ηλιόλουστο πρωινό βρέθηκα στην ωραία Φιλοθέη. Ενώ είχα περάσει πολλές από την
περιοχή, ανεβαίνοντας την Κηφισίας, είναι γεγονός ότι δεν είχα προσέξει αυτό το
προάστιο. Ανεβαίνοντας στον πρώτο όροφο του κτηρίου (τότε η ΔΗΚΕΦΙΨ ήταν στον
πρώτο, ενώ τώρα στο ισόγειο) και συνομιλώντας με τους διάφορους υπαλλήλους (για
να βρω το σωστό γραφείο όπου θα καταθέσω τα δικαιολογητικά μου),
συνειδητοποίησα το πόσο ωραίο κλίμα επικρατούσε εκεί.
Μετά από λίγο
καιρό ενημερώθηκα ότι ήμουν ο υποψήφιος που θα προσλαμβανόταν και κλείστηκε ένα
ραντεβού με την κυρία Ζαφρακοπούλου, για να συνομιλήσουμε και να
προγραμματίσουμε την έναρξη των μαθημάτων. Εκείνη την περίοδο, δούλευα κάθε Πέμπτη σαν
ωρομίσθιος καθηγητής στο ΙΕΚ Αιγάλεω, έτσι συμφωνήσαμε με την κυρία
Ζαφρακοπούλου τα μαθήματα να γίνονται Δευτέρα με Τετάρτη και Παρασκευή, ενώ οι
αναπληρώσεις Σάββατο. Επίσης μου έδωσε μια αναφορά από τον προηγούμενο καθηγητή
(τον κ. Αντώνη) ώστε να έχω ένα μπούσουλα για να ετοιμάσω το πρόγραμμα.
Η έναρξη του
κύκλου ορίστηκε στις αρχές Φεβρουαρίου 2012. Μέχρι τότε, σκέφτηκα να ακολουθήσω
την πεπατημένη και το πρώτο φυλλάδιο να αναφέρεται σε ιστορικά στοιχεία του
Η/Υ, δηλαδή τον άβακα, τον μηχανισμό των Αντικυθήρων κλπ. Αυτό το φυλλάδιο, αν
και σύντομα καταργήθηκε (χάρη και στις παραινέσεις του εκλεκτού κυρίου Γιώργου
Μητρούσια) στάθηκε καθοριστικό για να καταλάβω τι ακριβώς έπρεπε να διδάσκω και
μου έδωσε χρόνο για ετοιμάσω το τότε 2ο φυλλάδιο, που αφορούσε τη χρήση των Windows.
Παράλληλα, το
εξάμηνο στο ΙΕΚ Αιγάλεω είχε ολοκληρωθεί με τη σύμβασή μου να μην ανανεώνεται.
Κάτι που δεν με πείραξε και πολύ, αφού πια είχα θέση πλήρους απασχόλησης. Έτσι,
οι αναπληρώσεις που είχαν γίνει για καναδυό φορές Σάββατο χωρίς προσέλευση
(εκτός από ένα άτομο) μεταφέρθηκαν Πέμπτη.
Καθώς προχωρούσαν
τα μαθήματα, εγώ ταυτόχρονα ετοίμαζα το παρακάτω φυλλάδιο. Τότε υπήρχαν 6
τμήματα, όλα αρχαρίων και κάθε μεσημέρι 14.00 με 17.00 είχα χρόνο να συντάσσω
τη διδακτέα ύλη. Έτσι προέκυψε το τρίτο φυλλάδιο, που αφορούσε το ίντερνετ
φυσικά, αλλά και το 4ο, το οποίο περιείχε τα βασικά του Word και του Excel.
Στον δεύτερο
κύκλο, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012 δημιουργήθηκαν 4 τμήματα αρχαρίων και
4 τμήματα προχωρημένων. Προχωρημένοι θεωρούνται όσοι έχουν παρακολουθήσει το
τμήμα των αρχαρίων και όσοι είχαν από πριν κάποια εξοικείωση με τους υπολογιστές.
Στους προχωρημένους εντάχθηκαν ενότητες όπως το Twitter και το Facebook, οι online αγορές κα. Στην πορεία των
ετών δημιουργήθηκε και 1 τμήμα πολύ προχωρημένων, όπου γίνεται εμβάθυνση στις
ρυθμίσεις του Η/Υ, επεξήγηση του Taxisnet κα, ενώ πρόσφατα προστέθηκε και το web banking.
Καταλυτικής
σημασίας ήταν η κίνηση του κυρίου Εμμανουήλ Παπαηλία να μας δωρίσει το παλιό
του router. Έτσι, αρχικά όσοι
έρχονταν με laptop, ήταν
υποχρεωτικό να αποσυνδέω το καλώδιο του ίντερνετ από έναν σταθερό υπολογιστή
και να το συνδέω στο laptop.
Η πρόσβαση πια γινόταν μέσω Wi-Fi, το οποίο φρόντισα να
είναι κρυφό, δηλαδή να μην το ανιχνεύει οποιοσδήποτε και να με ρωτά τον κωδικό,
αλλά να το ξέρουν μόνο οι μαθητές.
Έχοντας πια Wi-Fi, ήταν κατάλληλες οι συνθήκες και για τη δημιουργία του πρώτου τμήματος
εκμάθησης των smartphones και tablets.
Με την τάση της εποχής να είναι υπέρ αυτών των φορητών συσκευών, είναι στα
πλάνα η δημιουργία τμήματος προχωρημένων, ενώ μέχρι τώρα υπήρχαν δύο τμήματα και
τα 2 αρχαρίων με λίγες προεκτάσεις σε προχωρημένα θέματα. Βέβαια, όπως έχει
επισημάνει ο κύριος Παπαηλίας, ένα ακόμα ενδιαφέρον θέμα για τα μαθήματα είναι
οι καινούριες τηλεοράσεις, οι λεγόμενες Smart TV, που είναι στην ουσία
υπολογιστές. Το πρόβλημα όμως είναι ότι μπορούμε να έχουμε το πολύ μία τέτοια
τηλεόραση στην αίθουσα (δεν μπορούμε να καλύψουμε όλες τις μάρκες: Samsung, LG, Sony κλπ). Από
την άλλη, δεν μπορεί ο κάθε συμμετέχοντας να προσκομίζει τη δική του συσκευή.
Οπότε, προς το παρόν μένει σε εκκρεμότητα και βλέπουμε.
Δεν θα μπορούσα να παραλείψω τη μεγαλύτερη αλλαγή
που σημειώθηκε μέσα σε αυτά τα 5 χρόνια και δεν είναι άλλη, από την αίθουσα.
Από τότε που έφυγε το ΚΕΠ από τη Βεκιαρέλη 11 (και πήγε στη Λ.Κύπρυ 48)
σταδιακά όλο το προσωπικό της ΔΗΚΕΦΙΨ συγκεντρώθηκε στο ισόγειου του κτηρίου.
Έτσι και η αίθουσα έπρεπε να μειωθεί, για να δημιουργηθεί ένα γραφείο επιπλέον,
για τον υπάλληλο που σχεδιάζει τα φυλλάδια «Εν δήμω» και «Παράθυρο». Όντως,
είναι πιο μικρή η αίθουσα, αλλά έχει και ένα πλεονέκτημα, δεν χρειάζεται να …
ξεροσταλιάζω, περνώντας από κάθε μαθητή.
Κλείνοντας, θα
ήθελα να ευχαριστήσω την κυρία Λίνα Πλάγου για τη στήριξη, καθώς και για τα
υπέροχα mouse-pads που μας χάρισε, τα οποία
απεικονίζουν το Ναύπλιο και το Άργος γενικότερα. Επίσης να ευχαριστήσω για τη
στήριξη και την εκτίμηση που δείχνουν όλα αυτά τα χρόνια, τις κυρίες Καραμανλή,
Κοτσαμποπούλου, Μαΐση, Σπανουδάκη και Χασιώτη, αλλά και όλους όσοι έχουν
παρακολουθήσει τα μαθήματα (οι οποίοι έχουν ξεπεράσει τους 280).
Είναι μια κατατοπιστικη μαθητικη εκθεση και ταυτόχρονα ένα ιστορικο βιογραφικο σε μια πολύ δυσκολη για την Ελλαδα περιοδο.Συμπερασμα-Σου αξιζουν συγχαρητηρια,για τις ικανότητες σου,για την εντιμοτητα σου και την ευγενεια του ηθους που σε διακρινει.Παντα επιτυχιες καλη συνεχεια και ευχομαι οι 280 να φτασουν τους 1280 αφου είναι εναλλασσόμενοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετική δουλειά! Καλή συνέχεια Αναστάση. Οι 280 να γίνουν 1280 σιγά-σιγά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!
Διαγραφή